Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek – az autizmus szempontú, infokommunikációs akadálymentesítés alapelvei - Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek – az autizmus szempontú, infokommunikációs akadálymentesítés alapelvei

45
20 - 26

Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek – az autizmus szempontú,

info-kommunikációs akadálymentesítés alapelvei



(T-05-072/2015)



Továbbképzési pontérték:

45 pont

Időtartam:

45 óra

4 nap + otthoni feladatok - 10 óra

Részvételi díj:

28 000.- Ft



KIKNEK AJÁNLJUK:

A képzési program célja, hogy az autizmussal élő gyermekek közvetlen és közvetett szociális ellátása területén érzékenyítsen, ismereteket adjon, és készségeket fejlesszen az érintett gyermekek és családjaik segítése érdekében. A képzési program sikeres elvégzésével a hallgató különböző szintű korszerű ismeretekre tesz szert, megismeri az autizmus spektrumzavar természetét, a terápiás alapelveket, a gyermekkori segítségnyújtás lehetőségeit, az ellátórendszert és a jogszabályi kereteket. A megszerzett ismeretek birtokában képes a szociális szakterületen belül hatékonyabban illeszteni szolgáltatásait az autista gyermekek egyéni igényeihez, továbbá eredményesebben tud a többi szakemberrel és a családdal partnerségben együttműködni, ezáltal elősegíti az autizmussal élő személyek társadalmi befogadását.

A képzés egységei:


Bevezetés: A nap programjának, céljainak, feladatainak áttekintése


Az autizmus spektrum zavarokkal (ASZ) kapcsolatos általános és átfogó elméleti ismeretek


ASZ a gyermekkori spektrumban

A korai diagnózis folyamata, jelentősége, következményei az érintett személyre valamint szűkebb és tágabb környezetére, valamint a fejlődés különböző szakaszainak sajátosságai.


A hatékony beavatkozás elvei, lehetőségei, céljai, a beavatkozás gyakorlata


A családi nevelés egyéni segítése. A családok nehézségei. A szülő prioritásai. Igények és lehetőségek összehangolása


Komplex ellátás a gyermekkor életszakaszaiban


A változásokkal, átmenetekkel kapcsolatos problémák. A megelőzés, megoldás lehetőségei. Krízishelyzetek és lehetséges megoldásuk a gyermekkorban


Szakmai, partneri kapcsolatok, együttműködések, formai keretek


Igények és szolgáltatások felmérésének szempontjai, technikái, területe

Autizmussal élő gyermekek személyes dokumentációja


Az ellátások jogi szakmai keretei, hazai és nemzetközi Információforrások


Ágazati ellátások, szolgáltatások rendszere és szakmai keretek



Számonkérés módja:


A képzés írásbeli vizsgával zárul, melynek tartalma az elméleti alapismeretek és szemlélet elsajátításának ellenőrzése.




A képzés célja:

A képzési program célja, hogy az autizmussal élő személyek közvetlen és közvetett ellátása területén érzékenyítsen, ismereteket adjon, és készségeket fejlesszen az érintett gyermek populáció, és családjaik megsegítése érdekében. Az egyes képzési programok sikeres elvégzésével a hallgató különböző szintű ismeretekkel és megértéssel rendelkezhet az autizmus spektrum zavarok természetéről, a terápiás alapelvekről, a gyermekkortól a felnőttkorig átívelő segítségnyújtás lehetőségeiről, az ellátórendszerről és a jogszabályi keretekről.



Megszerezhető kompetenciák:

A képzésen való részvételt követően a résztvevő:

általános, alapszintű ismeretekkel rendelkezik az autizmus korai megjelenésének tüneteivel, a korai felismerés és a korai diagnosztika főbb kérdéseivel,

tájékozódik az egyes gyermekkori életszakaszok (a csecsemőkortól a serdülőkorig) főbb kihívásai és azok megoldási formái között különös tekintettel az autizmus következményeire. 

Alapszinten ismeri az autizmussal élő gyermek általános, speciális és egyéni szükségleteit.

Gyakorlati és sajátélményű tapasztalatokat szerez az autizmussal élő gyermekek nehézségeit illetően.

Tájékozott a gyermekkori beavatkozási lehetőségek és a továbblépési lehetőségeket területén.

Tapasztalati élményt szerez a gyermekkori beavatkozásban használt specifikus eszközrendszerről,

ismeri a gyermekkorban alkalmazott bizonyítékokon lapuló beavatkozások szemléletét, célkitűzéseit, és alapvető módszereit.

Ismeri a gyermekkori ellátórendszer főbb pilléreit és szabályozóit, megkeresési módjait.

Szemlélete korszerű alapokra kerül és tovább bővül az autizmusról való gondolkodás tekintetében.

Szemlélete és attitűdje változik és fejlődik, mely biztosíték arra, hogy autizmussal élő gyermekekhez természetesen, ugyanakkor értően viszonyuljon és hatékonyan segítsen.



Képzési idő, képzés óraszáma:

45 óra (1 óra 45 perc)

A képzés módszerei; a képzés módja:


A tanítás-tanulás leghatékonyabban interaktív, együttműködő formában valósul meg, ezért a képzés erősen támaszkodik a hallgatók tevékenységére, saját élményeire, tapasztalataira. A képzések felépítésükben és módszertanukban követik az autizmussal élő emberek ellátásában meghatározó gondolkodásmódot, illetve oktatási, fejlesztési módszereket. Tehát az oktatásban a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt kap a struktúra, a kiszámíthatóság, előrejelzés, megfelelő vizuális segédanyagok biztosítása. Ezt mind a tárgyi, mind a személyi környezetben szükséges érvényesíteni. Pl. a tárgyi környezet egyértelmű jelzései: tárgyak felcímkézése; a terem világos, jelzett struktúrája; vagy névkártyák viselése, pontos napirend, hetirend, fogalmak kiemelése írásban (táblán), sok vizuális oktatási segédanyag, hallgatói munkafüzetek, stb.

A képzések során a plenáris előadások mellett jelentős hangsúlyt kap a konzultáció, a gyakorlat, az egyéni és kiscsoportos munka, az elemzést tartalmazó munkamód, a pozitív megerősítés, egyértelmű visszajelzések, az egyéni érvelés, cáfolás, és a gyűjtőmunka. A képzésben a tervezett személyes beszámolók előadásához érintett szülők és érintett személyek kerülnek meghívásra, egyedi felkérés alapján.


A résztvevők teljesítményének értékelése; a teljesítés formai és tartalmi követelményei:

Formája: írásbeli Az képzési program befejezését követően. Tartalma: az elméleti alapismeretek és szemlélet elsajátításának ellenőrzése.

Írásbeli: A vizsga helyszínén kitöltött tesztkérdésekből álló írásbeli feladatlap, megfelelt minősítéshez minimum 60 %-os szintet kell teljesíteni.


Sikertelen teljesítés/kimaradás következményei

Maximális hiányzás mértéke a program időtartamának  10  % - a. A sikertelen teljesítés következménye: vizsgaismétlés, második sikertelenségnél a képzési program újra végzése.


Csoportlétszám (min.- max.)

minimum 12, maximum 26 fő


Személyi feltételek:

autizmus szakterületben járatos gyógypedagógus, gyermekpszichiáter és szociális szakember, akik legalább 3 éves felnőttképzési tapasztalatokkal rendelkeznek és elvégezték az FSZK „képzők képzése” oktatási programot

Tárgyi feltételek:

20-26 fő oktatására alkalmas tanterem

asztalok, székek (vagy lehajtható felülettek rendelkező székek)

számítógép, kivetítő, vászon, DVD és videó lejátszásához szükséges eszközök (kivetítőn keresztül vagy TV-n)



A képzés költsége; a befizetés módja:

28.000 Ft

A jelentkezés elfogadásáról, valamint a tanfolyam részleteiről értesítést küldünk. A részvételi díjat a Kézenfogva Alapítvány számlájára (ERSTE Bank 11991102-02135012) átutalással kérjük befizetni a számla kézhezvételét követően. A jelentkezés lemondását csak írásban, 5 nappal a képzés kezdete előtt fogadjuk el.







Az előzetesen megszerzett tudásmérés szolgáltatást térítésmentesen biztosítjuk a jelentkezők részére.


Ár: 28 000 Ft

Belépek Regisztrálok

Előjelentkezéshez regisztrált felhasználónak kell lennie. Lépjen be vagy regisztráljon!

Tantárgyak:

Nincs megadva